Hoppa till huvudinnehåll

Välj ett av alternativen nedan:

Jag handlar för personligt bruk
Jag handlar åt företaget

Leverans: Allt du behöver veta

Här kan du jämför våra olika leveranskostnader. Vi färdigställer, förpackar och levererar hela din beställning ändra fram till dörren.

Leveranskostnader (exkl. moms)

Totalsumma för beställning Ekonomileverans Standardleverans Expressleverans
Över 10 arbetsdagar 5–6 arbetsdagar 3 arbetsdagar
Beställningar upp till 899,99 SEK 48 SEK 120 SEK 154 SEK
Beställningar 900–1 799,99 SEK 64 SEK 160 SEK 205 SEK
Beställningar 1 800–2 599,99 SEK 80 SEK 180 SEK 256 SEK
Beställningar 2 600–4 499,99 SEK 112 SEK 240 SEK 307 SEK
Beställningar 4 500–6 999,99 SEK 176 SEK 340 SEK 538 SEK
Beställningar över 7000 SEK 224 SEK 440 SEK 666 SEK

Expressleverans är bara tillgänglig för utvalda produkter. Se kollektion.

Leveranstider för beställningar som mottagits efter midnatt beräknas från följande arbetsdag. Obs! Det finns undantag för vissa produkter och internationella leveranser.

Internationella beställningar

Vi debiterar en leveransavgift på 30 % på beställningar som görs på vår svenska webbplats som ska levereras till adresser utanför Sverige, på grund av leveransmetoderna
Om du vill få en leverans till en internationell plats kan du kontrollera om det finns en Vistaprint-webbplats för det landet eller området. Klicka bara på rullgardinsmenyn med flaggor längst ner till höger på sidan. Om det finns en webbplats som är specifik för det land du vill leverera till kan du behöva göra din design på nytt.

Vanliga frågor och svar

F: Kan jag spåra min beställning?
S: Tillgång till spårning beror på de olika transportföretagen vi anlitar. Om spårning är tillgänglig mejlar vi spårningskoden tillsammans med bekräftelsen på att beställningen har skickats.

F: Hur får jag spårningsinformation? Var hittar jag den?
S: När din beställning har skickats får du en mejlbekräftelse om detta med uppgifter om leveransmetod, beräknat leveransdatum samt information om hur du kan spåra din beställning (om sådan finns tillgänglig). Du kan även öppna din beställningshistorik för att leta upp spårningskoden.

F: Inkluderas leveranstiden i er produktionstid?
S: Ja, alltid! I våra leveranstider ingår både den tid det tar att producera varan och att leverera den till den adress du angett.

F: Vilka transportföretag använder ni er av?
S: Det beror på vilken leveranstid du väljer. Vilket företag som kommer att leverera just din beställning beror på flera olika faktorer, bland annat vilka produkter du beställt, din leveransadress, paketets storlek/vikt samt vilken leveranstid du valt.

F: Är leveranstiderna garanterade?
S: När du lagt till en vara i kundvagnen visar vi det utlovade ankomstdatumet för produkten – och det löftet kan du lita på. Dåligt väder och förseningar från transportföretagets sida kan naturligtvis inträffa, men om din beställning inte levereras i tid blir du inte nöjd, och då är inte vi heller nöjda. Kontakta oss så ser vi till att åtgärda det.

F: Levereras min beställning under vanlig arbetstid?
S: Normalt sett sker alla leveranser under vanlig arbetstid från måndag till fredag.

F: Mitt paket skulle ha kommit idag, men jag har inte fått det än. Vad ska jag göra?
S: Paketen kan komma så sent som kl. 18.00 (lokal tid), så det kan dyka upp senare under dagen. Du kan se spårningsinformationen i din beställningshistorik under Mitt konto. Annars får du gärna kontakta oss när som helst – vi står gärna till tjänst.